No image available for this title

Text

ANALISIS PENGUKURAN KUALITAS PELAYANAN SISTEM INFORMASI PERBANKAN DENGAN MENGGUNAKAN COBIT 5



The role of information technology today is very necessary especially for companies that are service-based. With the development of technology and technology utilization of course can improve banking services to be better. The field of development and Information Technology is a part that will manage the Information Technology in the Company in the field of banking. Standard and banking procedures, especially in the field of service and security performance measurement of information technology using COBIT 5 Framework. So with the measurement of service quality Information System to customers can provide enter to the company and is expected to contribute suggestions and recommendations to the management proposal. that the current banking services have a good standard of Information Technology and need to improve the information system better.


Availability

No copy data


Detail Information

Series Title
-
Call Number
-
Publisher Jurnal Sains Komputer & Informatika (J-SAKTI) : Indonesia.,
Collation
005.3
Language
Indonesia
ISBN/ISSN
2548-9771
Classification
NONE
Content Type
-
Media Type
-
Carrier Type
-
Edition
-
Subject(s)
Specific Detail Info
-
Statement of Responsibility

Other Information

Accreditation
-

Other version/related

No other version available


File Attachment

  • ANALISIS PENGUKURAN KUALITAS PELAYANAN SISTEM INFORMASI PERBANKAN DENGAN MENGGUNAKAN COBIT 5
    Peranan teknologi informasi saat ini sangat diperlukan terutama untuk perusahaan yang berbasis jasa pelayanan. Dengan adanya perkembangan teknologi dan pemanfaatan teknologi tentunya dapat meningkatkan pelayanan perbankan menjadi lebih baik. Bagian bidang pengembangan dan Teknologi Infomasi merupakan bagian yang akan mengelola Teknologi informasi di Perusahaan dibidang perbankan. Standart dan prosedur perbankan terutama dalam bidang pelayanan dan keamanan dilakukan pengukuran kinerja teknologi informasi menggunakan COBIT 5 Framework. Sehingga dengan adanya pengukuran kualitas pelayanan Sistem Informasi terhadap nasabah dapat memberikan masukkan untuk perusahaan serta diharapkan dapat memberikan kontribusi usulan dan rekomendansi usulan kepada pihak manajemen. bahwa pelayanan perbankan saat ini sudang memiliki standar Teknologi Informasi yang baik dan perlu untuk meningkatkan sistem informasi dengan lebih baik lagi.


Information


Web Online Public Access Catalog - Use the search options to find documents quickly